Prorokuję więc.
Democrats:
Obama przed Clinton, i trochę dalej Edwards.
Grand Old Party:
Huckabee dosłownie o włos przed Romneyem, na trzecim miejscu maverick z Arizony McCain.
Prawybory w Iowa zdecydowanie ważniejsze są dla demokratów. Zgodzę się z analizą Gadzińskiego z blogu “Biały domek”, że jeśli Obama pokona Clinton to jej kampania się załamie a czarnoskóry senator wystrzeli jak z procy, w walce o Biały dom. Clinton mimo poparcia partyjnych bonzów i gigantycznych pieniędzy może odpaść w prawyborach. A Obama to lepszy kandydat dla któregoś z republikanów. Oczywiście chodzi tutaj o kolor skóry kandydata, jak i o bardzo małe doświadczenie, bo Barrack jest tylko parę lat senatorem. Póki co – nic więcej nie osiągnął. Jednak ma sporą wiedzą i nawet jakby został sam prezydentem USA, nie byłby to gorszy wybór niż umieszczenie sweet Hillary w Białym Domu.
To byłby przeciwnik, którego mógłby pokonać i McCain, Romney a z pewnością Guliani, w którego jakoś ostatnimi czasy przestałem wierzyć. Za facetem ciągną się jak ogon różne sprawki z czasów kiedy był burmistrzem, a wcześniej prokuratorem + naprawdę wyjątkowo hedonistyczny styl życia i mało moralna postawa.
Nie sądzę, żeby dostał partyjną nominację.
Ale, pożyjemy zobaczymy.
Cel jest dziś jeden: Zatopić panią Clinton.
komentarze
A co
jest z tą Clinton nie tak?
Igła – Kozak wolny
Igła -- 03.01.2008 - 21:49Ciekawym...
... czy pani Clinton już szuka męskiego odpowiednika Lewinski?
Szymon Sójka -- 03.01.2008 - 21:58A ja i tak kibicuje republikanom.
Pozdrawiam:
Igla
Jest nadal zona Billa. Chwalic Jej przywiazanie, ale traci to troche wyrachowaniem – politycznym. Sama kuta na sto lap biznesowo-prawniczych, wie jak poruszac sie w tym politycznym bagnie, wie jak nie utonac, mimo oczywistych dowodow przestepstwa.
Borsuk -- 03.01.2008 - 22:09Jej osoba jednak pograzylaby Stany w kolejnej uludzie. Na wiele lat.
Obama to polityk nowego formatu. Mysli nie tylko o sobie i i lobbystach.
I co z tego, ze czarny? To nawet teraz, Jego atut. Dodatkowe glosy.
I Condi przetarla mu szlaki na arenie miedzynarodowej. A sam Obama jest doskonale przygotowany merytorycznie, aby wyprowadzic swoj Narod na nowe drogi. To moze byc rzeczywiscie czarny kon tej kampanii.
igła
Baba zapatrzyła się na tą socjaldemokracje europejską i chce ją importować z UE. A tam zacznie się wkrótce staglacja jak za Cartera…
Poza tym jest po prostu niestrawna i nudna. Ona może porwać gospodynie domowe i starszych impotentów ale nie USA.
stian -- 03.01.2008 - 22:10borsuk
Obama po prostu ma za małe doświadczenia. Harvard + niespełna 5 lat w senacie to trochę za mało, żeby być dziś prezydentem.
Ale jak teraz nie zostanie, to i tak wkrótce nim będzie. Bo ma w sobie coś, co porywa ludzi. Ja go bardzo lubię, mimo, że z Demokratami nie sympatyzuję.
stian -- 03.01.2008 - 22:12A jakie
to ma dla nas znaczenie?
Jankesi robią nas w bolusia jak chcą.
Ich polityka do nas jest funkcją ich polityki do Rosji.
A co murzyn mówi o niej?
Igła – Kozak wolny
Igła -- 03.01.2008 - 22:13igła
to kibicuj McCainowi jak nie lubisz Rosji ;)
stian -- 03.01.2008 - 22:14mccain o putinie
“I looked into his eyes and saw three letters: a K, a G and a B.”
stian -- 03.01.2008 - 22:17Niezle sa spoty...
...Romneya, polecam do obejrzenia, czarny PR i profesjonalizm.
On wygląda jak amerykański prezydent. I jest dość radykalny i ostry w swoich poglądach. Nie brakuje też populizmu.
http://mitt-tv.mittromney.com/?showid=728539
Szymon Sójka -- 03.01.2008 - 22:22Stian
Patrzac z boku na syna Busha, mam wrazenie, ze zrobil kolejna rozpierduche w swojej kadencji w imie biznesowych powiazan. A to mi sie wcale nie podoba.
Borsuk -- 03.01.2008 - 22:28Obama daje szanse na rozwoj Stanow w zupelnie innym stylu niz, poprzednicy z Jego obozu politycznego. To ze, jest demokrata moze byc atrakcyjne dla biednej Ameryki, o ktorej Republikanie czesto po wyborach zapominaja. On slowo demokracja szanuje i wie co ono na ulicy znaczy. I wbrew pozorom nie jest oszolomem, ktory nie szanuje podstawowych wartosci tradycyjnie przypisanych do obozu republikanow.
a widziales czarny pr McCaina
w stosunku do Romneya.
Romeny ma poparcie świątyni reaganowskiej rewolucji – National Review.
Ale McCain ma chyba coś więcej. Autorytet prawdziwego żołnierza.
Ten jego spot jest bardzo dobry.
http://www.youtube.com/watch?v=bce2rev5mq8&eurl=http://bialydomek.blox.p...
stian -- 03.01.2008 - 22:32Stian
Ale widzisz, twoje argumenty o doswiadczeniu, np. w przypadku takiego Busha jr sa takie sobie.
It`s good to be a (un)hater!
Mad Dog -- 03.01.2008 - 22:34mad dog
dlaczego tak uważasz ?
stian -- 03.01.2008 - 22:38borsuk
Co to znaczy, że o biednej Ameryce zapominają ?
Ameryka ma trochę problemów gospodarczych i tu trzeba cięć, reform, bo inaczej będzie staglacja jak za Cartera, inflacja do góry, a kryzys na rynku mieszkaniowym i hipoteki osiągną poziom coraz bardziej zbliżony do kryzysu.
Tu trzeba Reagana a nie Obamy.
stian -- 03.01.2008 - 22:40stian
Przesledz kariere Busha jr.
Znajdz plusy.
Ja ich nie widze.
Uwazam, ze za sie nie wezmie- porazka.
Moze mnie przekonasz.
It`s good to be a (un)hater!
Mad Dog -- 03.01.2008 - 22:43mad dog
a gdzie ja napisałem coś o Bushu ?
Uważam, że w dużej mierze zmarnował wiele czasu, szans etc i dziś inaczej by wyglądało USA gdyby w 2000 roku prezydentem został np. McCain
stian -- 03.01.2008 - 22:47stian
Niby ostre, ale naciągane, myślę, że Romney ma lepsze. Zobaczymy kto dostanie nominacje. W końcu kandydatów jest sporo.
Szymon Sójka -- 03.01.2008 - 22:48Pozdrawiam:
A mnie jest
wszystko jedno.
Dla mnie ważna jest tarcza i pomoc wojskowa dla WP oraz wsparcie w imporcie paliw z Azji.
We wszystkich tych sprawach nie potrafimy nic ruszyć do przodu a Jankesi nas olewają.
Czy tam bedzie czarny czy kobieta ma to takie samo znaczenie jak kolor nieba wczoraj wieczorem.
Igła – Kozak wolny
Igła -- 03.01.2008 - 22:49moja wina
bo odnioslem sie do rozmowy pod tekstem. :-)
ale podobnie, jak Borsuk oceniam Obame.
It`s good to be a (un)hater!
Mad Dog -- 03.01.2008 - 22:52igła
no demokraci zbytnio tarczy nie popierają, i tną w kongresie kasę na nią jak się da.
Dla mnie to też ważne. I dlatego zawsze popieram ludzi z GOPu.
stian -- 03.01.2008 - 22:52szymon sójka
Technicznie może ma lepsze, bo facet ma kasy jak lodu narazie.
Ale McCain ma w tej reklamówce sporo racji wg mnie, choć jest przerysowana niesamowicie.
BTW – czekam kiedy ktoś wypuści reklamówkę, że jeśli wygra kandydat x to usa przezyja 11 IX bis.
stian -- 03.01.2008 - 22:55Stian
No wlasnie. Troche problemow. Lagodnie powiedziane.
Borsuk -- 03.01.2008 - 23:02Obamy trzeba. Zeby zrobil porzadek najpierw na swoim podworku. A potem jezdzil w delegacje i mowil wszystkim na swiecie, co sie w Stanach zmienia, w jakim kierunku USA podazac beda przez najblizsze lata i co moze to przyniesc w dalszej perspektywie innym panstwom. Inaczej jak chcial Bush jr. ktoremu odbilo zbawienie swiata. Za wszelka cene.
I jakie teraz wnioski?
Wyniki są już znane.
Igła – Kozak wolny
Igła -- 04.01.2008 - 10:43Igła
znane sa np. na bialydomek.blox.pl
Obama ma dyche nad Hilary
Prezes , Traktor, Redaktor
max -- 04.01.2008 - 10:54Maks
Winiki to ja znam, tyle, że co z tego wynika?
Igła – Kozak wolny
Igła -- 04.01.2008 - 11:09Igła
pod tym liniem jest duzo fajnych analiz: generalnie Hilary ma…no wali jej się deczko grunt, a u republikanów jak dla mnie żadnej rewelki, ktoś pisał że dla demokratów to ważniejsze głosowanie było i ja się z tym zgadzam, 5 lutego (chyba) jest Super Wtorek i bodajże 20 stanów głosuje- to bedzie wazniejsze, ale Obama przetarcie zrobił. Mocne
max -- 04.01.2008 - 11:13Prezes , Traktor, Redaktor
nieskromnie
powiem, że wyszło na moje.
A Hillary jeszcze słabiej niż trafiłem. No teraz się modlić o drugą z rzędu porażkę Clinton w NH, zwycięstwo tamże starego McCaina, w Karolinie Południowej i Florydzie no a dalej powinno być z górki.
stian -- 04.01.2008 - 20:20Stian, mam takie pytanie:
Skąd wg ciebie bierze się siła H. Clinton?
Oczywiście oprócz tęsknoty do czasów Billa.
It`s good to be a (un)hater!
Mad Dog -- 06.01.2008 - 13:17